4/12 Söndag 2:a advent

Herre jisses vilken kväll det blev igår. Det kom ner några vänner ifrån Värmland och hälsade på. Killarna skulle jaga och ta igen lite förlorad tid, sagt och gjort det gjorde dom verkligen! Jag kom i säng runt 03 och min käs´ra sambo tittade hem vid 07. Men kul hade vi iallafall!
Jag bakade en chokladcheescake och hade med mig bort, hittade receptet i "ICA Buffe" tidningen. Den va helt okej! men man kunde inte ta någon större bit utav den då den var jäkligt mäktig.

Jag har glömt av bloggen i några dagar. Det blir väl så, har mycket i tankarna och så kommer den lite bakom.
Va hos T.C Fredag kväll och Lördag förmiddag/eftermiddag för att fixa några kort. På alla dessa timmar så fick vi gjort ca 8 kort, 4 kort vardera. Ja nu e jag uppe i 14 kort utav 25. Snart färdig :D Jag tycket att scrapbooking är så ortoligt roligt, Att ett kort kan ta mer än 5h att bli klar med. Vilket för många andra är vansinne! Men jag tycker att det är ganska så rogivande faktsikt. Man kommer i en annan värld och tiden bara springen iväg.
Ifredags så började vi göra kort efter en stjärnmall, lite klurigare man får börja tänka på ett annat sätt och använda sina fantasier på lite olika grader.





Idag har vi inte fått så mycket gjort. Jag gick upp vid 11 tiden och fixade igjordning frukost till oss. Bacon och stekta ägg, det brukar vara vana till frukos på söndagar här hemma. Tror att mattias behövde ha i sig så mycket mat som möjligt i morse med tanke på gårkvällens bravader. När vi fått i oss frukosten så tog vi med oss hundarna på en liten åktur på 4-hjulingen till A.G gör att se om dom överlevt natten. Det var första gången vovvarna åkte 4-hjuling men de var tydligen en riktig höjdar upplevelse för dom. Sacko Fick sitta fram hos Mattias och Karla fick sitta i bak med mig. Svansarna gick som vevar på dem. Det var kul att se. Killarna i huset över åkern hade knappt kommit upp ur sängen. . klockan var halv två när vi tittade in. VI pratade lit eom går dagen sedan så begav vi oss hemmåt igen. Det har ju varit ett otroligt fint väder idag, så vi kände att det var dags för hundarna att få sig en riktig lång runda. VI gick även inom Svärföräldrarna och sa hej. Vi kom hem, tände i kaminen och la oss i soffan en halvtimma sedan skulle mattias iväg på äventyr igen. Nu är han ute och Jagar med Sofies sambo. Vi får se om dom kommer hem med något.



Nu ska jag lägga mig i ryggläge en stund och sedan börja mad maten så att den är färdig när Mattias kommer hem.


Meddelanden
Skrivet av av: Brofållens Nytt & Nött

:) Jasså det är här du håller hus. Scrappar gör du också.... va roligt att du också pysslar gumman. Ska kika in här då & då ;)). Kramis Maggan

2011-12-07 @ 21:50:04
URL: http://brofallensnyttonott.bloggplatsen.se

Lämna ditt meddelande här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0