8/12 Torsdag "Spontan tripp till Malin"

Go midda!
Jaha då var det Torsdag igen. Fast denna torsdagen händer det lite mer än vanligt. F.W slutar jobba vid 12 och rund två snåret drar vi oss uppåt till Malin i Mariestad för en liten tjejdag med shopping, käk, snack och vin. Försökte få med oss Sofie också men hon VILLE INTE! (ser du nu skriver jag de här också bara för att jag ville att du skulle följa med! SÅ hade du följt med så hade jag inte behövt tjata på dig här också?!! =D )
Så vad som har hänt  under tjejdagen får ni reda på imogron ikväll när jag e hemma igen. Mattias är btw överlycklig för att jag ska åka då han kan käka stektfläsk, potatis och löksås ifred. Jag tycker inte att det är någon höjdare faktiskt, så jag hoppas att Malin bjuder på något annat. :P haha


Malin, hon kan stänga munnen! :)

Igår va de Sista avsnittet utav "Bonde Söker Fru" och alla bönderna tycks ha hittat sin kärlek, skoj skoj för dom. Nästa vecka visar dom Per-Ola och Louise bröllop. Jag va som vanligt hemma hos Sofie och hennes familj och kollade, vå käkade tacos och åt apelsin/pepparkaks cheescace. Helt okej va den, men jag har lite svårt för pepparkakor. :/

Nu eldar jag för fullt för att få upp värmen här i huset, då vi inet eldade igår! Så e de varmt och skönt till Mattias kommer hem. Ska ställa mig och baka pizzabullar nu och malaköttfärsen som jag skulle ha gjort igår!! :D Vi köpte 1/3 gris i veckan så nu är boxen fylld utav lite av varje, rådjur, älg, hjort , vildsvin, fläsk svin?? ja lite allt möjligt. Vi har inte ätit "icke vilt kött" här hemma någon gång. SÅ vi får väl se hur detta går och om vi kan tillaga något annat :P (tror inte att det är några problem) Ska även sätta mig och skriva på vissa julkort. tänkt efaktiskt skicka dem i tid detta året och inite två dagar efterjulafton som jag brukar...



Hoppas att ni får en fin och snörik dag!


Meddelanden
Skrivet av av: Sofie-mamma till caspefr

tack linda.. ska allt göra de flera gånger själv inte svårt alls ju.



Hahha.. de spelar ingen roll hur mycket du tjata, jag ska inte följa med.

2011-12-08 @ 14:19:23
URL: http://misssoofiie.blogg.se/

Lämna ditt meddelande här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0