27/11 Söndag 1:a advent

Det är verkligen storm ute. Det har blåst hela natten och inte lite heller, det liggar pinnan och andra saker överallt! Tittade in hos svärföräldrarna i förmiddags, huset som dom har flyttat in i är helt ny renoverat så itanför står där en gammal kärr amed bråte i. Det låg nog nästan mer bråte utan för än vad det gjorde i (nu överderav jag lite men de låg en jäkla massa utanför iallafall) Nu har Johan och Sofie (Johan är Mattias storebror och Sofie är hans flickvän) åkt hem, dom va här och hjälpte Anette och Janne att flytta nu i helgen (Svärföräldrarna). VI började även prata lite om Nyår, känns skönt att för engångs skull ha planerat något INNAN veckan innan nyår. Haha för det brukar vara en vanlig fråga här efter jul, "vad händer på nyår då"?. Mer om Nyårst planerna i ett annat inlägg!

Stackars mattias skulle upp vid 3 i morse för att åka till ett ställe utanför Kumla och jaga. Vi kom inte i säng förens runt 1 i natt då vi satt och spelade "Med andra ord". Ett riktigt roligt sällskapspel, så mattias fick två timmars sömn i natt.
Vi har två drivande hundar Sacko som är en wachtel/labbe på 2,5år & Karla som är Sackos mamma är en renrasig wachtel på 5år.
Mattias ringde och var super glad, sacko hade skällt på vildsvin, då Mattias har trott att både sacko och karla varit lite rädda för vildsvin och inte velat jaga de så blev han riktigt glad efter som att han vill ha en riktig grishund att jaga med. (Sen vet jag att han menar att han vill ha en hund som enbert jagar gris och inget annat, men två hundar räcker gott och väl änså länge :p )

Idag är det 1:a advent och det är många osm satt upp ljustakar och stjärnor. Jag känner inte riktigt för att göra det ännu, det känns fel jag vill ha snö först, Men man kan väl inte alltid få som man vill. Såg även några som kom cyklande igår och högg julgran, är inte de lite väl tidigt? Folk får absolut göra som dom vill men för mig blir det att ta in julen innan den ens har börjat, de senaste åren så känns det ju som att julen/vintern har hållt i sig fram till mars så varför dra in den tidigare om den varar så länge? har även sett att det är många som bakat lussebullar idag, åh det låter så gott! Mattias gillar inte lussebular så jag får vänta lite så gör jag ena hälften med saffran och andra hälften utan, så blir alla nöjda och glada.

Nu kommer snart Sofie och hämtar mig. Vi ska åka iväg och handla lite mat. :)
Tjingeling så länge! 



Över ser ni bilder på mina hundar så här får ni en bild på min lilla kisse katt. Här har vi Texas, en annan i våran lilla familj.

Meddelanden

Lämna ditt meddelande här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0